آموزش سئو و طراحی سایت با تمام نکات آن

در این وبلاگ قرار است آموزش سئو سایت را با تمام نکات و جزئیات به علاقه مندان کسب و کارهای اینترنتی آموزش دهیم

آموزش سئو و طراحی سایت با تمام نکات آن

در این وبلاگ قرار است آموزش سئو سایت را با تمام نکات و جزئیات به علاقه مندان کسب و کارهای اینترنتی آموزش دهیم

متخصص سئو چیست و چه وظیفه ای دارد؟

متخصص سئو کیست

متخصص سئو کیست و چه وظایفی دارد؟ متخصص سئو فردی است که دانش عمیقی در زمینه سئو دارد و از استراتژی های مختلفی برای توسعه و بهبود سئو وب سایت خود استفاده می کند. از آنجایی که متخصص سئو از دانش بسیار بالایی برخوردار است، می تواند هر نوع وب سایتی را بهینه کرده و آن را به نتایج برتر گوگل برساند.

امروزه هدف اصلی وب سایت ها افزایش فروش و دستیابی به درآمد بالا است، برای این منظور متخصص سئو می تواند با توجه به تجربه و دانش خود، فروش تبلیغات یک سایت را به صورت ارگانیک و بدون صرف هزینه های اضافی افزایش دهد.

یکی از بهترین برندهای خدمات سئو سایت در ایران، مجموعه سئو موشک است که متشکل از متخصصان با تجربه و حرفه ای سئو می باشد. شرکت سئو موشک بیش از 8 سال است که در زمینه سئو فعالیت می کند و می تواند با سازماندهی استراتژی سئو، کسب و کار شما را به بالای گوگل برساند و درآمد شما را افزایش دهد.

دلایل استخدام متخصص سئو

بررسی ساختار سایت 

زمانی که طراحی سایت کامل شد، کارشناس سئو کار خود را شروع می کند و با بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق ایرادات سئو را شناسایی می کند تا به طراح وب سایت بگوید آنها را برطرف کند. طراحی سایت از همان ابتدا باید اصولی و با رعایت نکات سئو انجام شود تا دوباره مشکل ساز نشود.

برنامه ریزی و استراتژی تولید محتوا

نوشتن محتوا وظیفه یک متخصص سئو نیست، بلکه وظیفه انتخاب استراتژی درست تولید محتوای وب سایت است. متخصص سئو از طریق بررسی و تحلیل، کلمات کلیدی هدفمند و درآمدزا را پیدا کرده و در اختیار تیم تولید محتوا قرار می دهد. سپس پس از ارسال و انتشار محتوا، نکات سئوی محتوا را مجددا بررسی می کند تا نواقص آن را به تیم تولید محتوا بگوید.

بررسی و تحلیل سئو داخلی سایت

یکی از مهم ترین دلایل استخدام کارشناس سئو، تحلیل و بررسی سئوی داخلی سایت است. کارشناس سئو تمامی اقداماتی که در داخل سایت انجام می شود را بررسی می کند. سپس هرگونه مشکل سئوی داخلی سایت را پیدا کرده و آنها را برطرف می کند.

تجزیه و تحلیل سئو خارجی

سئوی خارج از سایت یکی از مهم ترین عوامل افزایش رتبه سایت است که در رأس بک لینک ها قرار دارد. کارشناس سئو با کمک ابزارهای مختلف، بک لینک های دریافتی سایت را بررسی می کند تا لینک های بی فایده را شناسایی و حذف کند. او همچنین لینک بیلدینگ سایت های رقبا را تجزیه و تحلیل  می کند تا با ساختن یک طرح حرفه ای از آنها در لینک بیلدینگ پیشی بگیرد.

وظایف کلی یک متخصص سئو چیست؟

وظایف متخصص سئو

بهینه سازی سایت مهمترین اقدامی است که توسط کارشناس سئو انجام می شود که شامل بهینه سازی سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی می باشد. توجه داشته باشید که کارشناس سئو این مراحل را به تنهایی انجام نمی دهد، بلکه باید تمامی این اقدامات را به صورت تخصصی و با مشاهده ایرادات و اشکال در هر یک از قسمت ها بداند و تیم های مربوطه اعلام دهد.

1- سئو داخلی

به تمام کارهایی که در داخل سایت انجام می شود سئو داخلی می گویند. سئوی داخلی شامل اقدامات مختلفی است که هر کدام باید اصولی و طبق قوانین و مقررات گوگل انجام شود تا رتبه و جایگاه سایت افزایش یابد. برخی از مراحل مهمی که یک متخصص سئو باید برای بهینه سازی سئو سایت انجام دهد عبارتند از:

  • جستجوی کلمات کلیدی برای هر صفحه از سایت
  • تنظیم استراتژی سئو و تقویم محتوا
  • تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند همراه با بهینه سازی محتوا
  • نوشتن تگ ها و توضیحات متا عنوان جذاب و سئو شده
  • بهینه سازی url صفحات سایت
  • ایجاد لینک های داخلی هدفمند به سایت
  • استفاده از تگ های عنوان h1 تا h6
  • قرار دادن تصاویر جذاب و غیر کپی و بهینه سازی تصویر

2- سئو خارجی

به تمام کارهایی که خارج از سایت انجام می شود سئوی خارج از سایت می گویند. ساخت لینک های خارجی یکی از مهمترین اقدامات در سئوی خارجی سایت است که باید به صورت اصولی و بر اساس روش سئو کلاه خاکستری و سفید انجام شود تا از نظر گوگل طبیعی جلوه کند.

برخی از وظایف یک متخصص سئو در بخش سئو خارجی سایت عبارتند از:

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • مقالات و فیلم های آموزشی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
  • یک پست مهمان یا وبلاگ ایجاد کنید
  • خرید و انتشار گزارش تبلیغات در سایت های مرتبط و قدرتمند
  • ایجاد لینک به روش های مختلف (لینک های انجمن، انجمن پرسش و پاسخ، لینک های کامنتی و غیره)

3- سئو فنی

سئوی فنی همه چیز در مورد زیرساخت سایت است. متخصص سئو با بهینه سازی سئوی فنی سایت به ربات های گوگل کمک می کند تا سایت را بهتر بخزند و ایندکس کنند. همچنین ربات های گوگل می توانند به راحتی به صفحات مختلف سایت دسترسی داشته باشند.

برخی از وظایف مهم متخصص سئو در بخش سئو فنی سایت عبارتند از:

  • یک نقشه سایت ایجاد کنید و در کنسول جستجو ثبت نام کنید
  • استفاده از کدهای اسکیما
  • استفاده از  فایل robot.txt
  • بهینه سازی سرعت سایت
  • واکنش گرا بودن سایت
  • ایجاد امنیت سایت
  •  حذف افزونه های اظافی

چگونه یک متخصص سئو شویم؟

سئو مجموعه اقداماتی است که برای بهینه سازی سایت و نمایش آن در نتایج برتر گوگل انجام می شود. برای یادگیری سئو و تبدیل شدن به متخصص سئو باید در دوره های آموزشی معتبر و حرفه ای سئو مانند: newseo.ir و seomoshak.com شرکت کنید و مدام مطالب و تکنیک های سئو را مطالعه کنید و آن ها را به کار ببرید تا در ذهن شما حک شود.

اما سوال اینجاست که چگونه می توان یک متخصص سئو شد؟

  • یک دوره آموزشی جامع سئو را بگذرانید.
  • شما باید بیش از 10 ساعت در روز را صرف مطالعه کنید.
  • در حالی که در حال یادگیری هستید، یک سایت راه اندازی کنید و تمام تکنیک ها و ترفندهای سئو را در آن پیاده سازی کنید.
  • به عنوان یک شتاب دهنده، می توانید علاوه بر یادگیری سئو، به عنوان کارآموز در شرکت های خدمات سئو نیز کار کنید.

آیا سئو کار شغل خوبی است؟

بله سئو یکی از 3 شغل پردرآمد دنیای دیجیتال مارکتینگ است که با یادگیری حرفه ای آن می توانید به یک متخصص سئو تبدیل شوید و خدمات سئوی وب سایت ها را ارائه دهید و بابت آن پول دریافت کنید.

آیا یک متخصص سئو نیاز به مدرک دارد؟

مدرک تحصیلی در ابتدای کار الزامی نیست. یکی از مزیت های سئو این است که مدرک برای شما کار نمی کند، اما هر چه دانش و علم بیشتری در مورد سئو داشته باشید و بتوانید عملاً یک سئوکار حرفه ای شوید، بدون داشتن مدرک، درآمد بی نظیری خواهید داشت. به طور کلی، هرچه مهارت های سئوی بیشتر و بهتر نسبت به رقبای خود داشته باشید، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

نتیجه:

متخصص سئو به فردی گفته می شود که در زمینه سئو مهارت خاصی دارد و با تمامی قوانین، مقررات و الگوریتم های گوگل آشنایی دارد. وظیفه کارشناس سئو مدیریت بخش های مختلف سئو داخلی، خارجی و فنی سایت است. با تبدیل شدن به یک متخصص سئو می توانید رتبه سایت خود را افزایش دهید و به درآمد بالایی برسید. همچنین خدمات سئو را برای مشاغل مختلف انجام دهید و بابت آن درآمد کسب کنید.

منبع: takostad.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد